Antalya Belek'te EU standartlarında diş çekimi

Diş çekimi

Diş hekimlerinin öncelikli amacı diş çekimi değil dişleri ağızda tutmaktır. Ancak  diş hekimliği alanındaki mevcut tıbbi ve teknolojik gelişmeler bazen dişi kurtarmaya yetmemektedir. Bu durumlarda hastanın sağlığını korumak amacıyla diş çekimleri zorunlu hale gelmektedir.

Hangi dişler çekilir?

• Diş çürüğünün aşırı ilerlemesiyle fazla miktarda harap olmuş dişler
  • Başarısız kanal tedavisi yapılmış dişler
  • Travma nedeniyle kurtarılması imkânsız dişler
  • İltihaplı dişler
  • Gömülü dişler
  • Diş eti hastalıkları nedeniyle sallanan dişler
diş çekimi

Diş çekimi ve sonrası

Diş çekimleri genellikle lokal anestezi altında gerçekleşen işlemlerdir. İşlem sırasında davye adı verilen diş çekim pensleri kullanılır. Davye ile tutulmayacak kadar harap olmuş veya sadece kökleri kalmış dişler söz konusu ise çeşitli diş çekim aletleri kullanılarak cerrahi yöntem uygulanabilir.

Diş çekimi sonrası ağız bakımı çok önemlidir. İşlem sonrası oluşan çekim yarasının düzenli bakımı da operasyon sonrası yara iyileşmesi ve ağrı yönünden önemlidir.

Gömülü dişler ve yirmilik dişlerin çekimi

Gelişen teknoloji ile birlikte insanların kullandıkları gıdaların daha yumuşak olması insan çenesinin eskiye oranla daha da küçülmesine yol açmıştır. Çenelerin küçülmesiyle ağızda var olması gereken 32 adet diş zamanla ağız içinde sarkacak yer bulamamıştır. Sonuçta da genellikle köpek dişleri ve yirmilik dişler çene kemiğin içinde gömülü kalmaya başlamıştır.

Gömülü dişler bulundukları yerde yıllarca sıkıntı yaratmadan durabildikleri gibi bazen de ciddi sorunlar çıkarırlar. Eğer dişler sorunsuz ise takip edilmek şartıyla ağız içinde kalmalarında bir problem yoktur. Ancak bir patolojiye sebep oluyorlarsa çekilmeleri gerekmektedir.

Bu tür dişlerin çekimi genellikle cerrahi olmaktadır.

diş çekimi

Dt. Hasan BALCI diş çekimi uygulaması

Ağız ve diş sağlığınızın önemsendiği Dt. Hasan BALCI muayenehanesinde EU standartlarında hizmet verilmektedir. Öncelikle teşhis ve tedavide birinci sınıf malzeme kullanılmakta, ayrıca son teknolojik yenilikler takip edilerek uygulanmaktadır.