Antalya Belek'te EU standartlarında kanal tedavisi

kanal tedavisi

Kanal tedavisi nedir?

Kanal tedavisi diş çürükleri, dişin kırılması gibi nedenlerle dişin çevre dokularından gelen bakterilerin, dişin içinde bulunan canlı dokuyu enfekte etmesiyle meydana gelen olumsuz durumların tedavisidir.

Dişin mine ve dentin dokuları altında, halk arasında diş siniri denilen pulpa dokusu bulunmaktadır. Bu canlı doku dişin genel beslenmesini ve hissiyatını sağlamaktadır. Bu dokunun fiziki ve bakteriyolojik etki altında kalması sonucu dişte ağrı oluşmaktadır. Bu ağrının giderilmesi amacıyla dişlere kanal tedavisi uygulanır.

Tedavi lokal anestezi altında uygulanır. Varsa diş çürükleri temizlenerek diş içindeki canlı dokuların bulunduğu kanala ulaşılır. Kanal içindeki canlı dokular özel aletlerle temizlenir. Daha sonra kök kanalları şekillendirilerek doldurulur. Bu işlemler genelde 2-3 seansta tamamlanır.

Kanal tedavileri dişe uygulanabilecek en son tedavidir. Tedavi sırasında dişe dolgu yapılabildiği gibi dişin fazla harap olduğu durumlarda kuronlar veya kanal içine piva yerleştirilmesi de söz konusu olabilir.

Kanal tedavisi normal bir dolgu işleminden daha fazla ağrıya veya acıya yol açan bir işlem değildir. Hissedilen hassasiyet zaten mevcut olan iltihap ve enfeksiyondan kaynaklanır. Tedavinin tamamlanmasını takip eden ilk birkaç gün boyunca, özellikle de temizlenmiş bir enfeksiyon durumu mevcut ise bölgedeki dokuda hassasiyet olabilir. Bu ağrı, reçetesiz satılan ağrı kesici ilaçlar ile kontrol edilebilir.

Tedavi kurallarına uygun olarak yapıldığında başarı şansı yüksektir. Başarısız bir uygulama sonrasında kanal tedavisi yenilenebilir.

kanal tedavisi

Dt. Hasan BALCI kanal tedavi uygulaması

Ağız ve diş sağlığınızın önemsendiği Dt. Hasan BALCI muayenehanemizde EU standartlarında hizmet verilmektedir. Öncelikle teşhis ve tedavide birinci sınıf malzeme kullanılmakta, ayrıca son teknolojik yenilikler takip edilerek uygulanmaktadır.